About-Us-Page

Over ons

Het gebeurt miljoenen keren per week - een gast ontvangt een drankje van een Starbucks barista - maar elke keer is de interactie weer uniek.

Één hand reikt over de toonbank om een ​​kopje te overhandigen aan een andere uitgestrekte hand - het duurt niet lang, maar het is een connectie. 

Binnen Starbucks zorgen we ervoor dat alles die connectie zo krachtig mogelijk maakt. Van onze toeweiding aan het vinden en serveren van de beste koffiebonen ter wereld tot de manier waarop we ons inzetten voor de gasten en onze gemeenschappen.

Sinds het begin in een kleine winkel, rond de 50 jaar geleden, hebben we ons optimaal ingezet om elke plek waar we zijn geweest en/of zijn beter achter te laten dan we het hebben gevonden. 

 

Onze achtergrond

Elke dag gaan we naar ons werk in de hoop twee dingen te doen: geweldige koffie delen met onze vrienden en de wereld een beetje beter maken.

Dit was waar toen de eerste Starbucks locatie in 1971 werd geopend, en het is vandaag nog net zo waar.

Destijds was het bedrijf een enkele winkel in de historische Pike Place Market in Seattle. Vanuit deze kleine winkel bood Starbucks enkele van 's werelds beste vers gebrande koffiebonen aan. De naam, geïnspireerd door Moby Dick, riep de romantiek van de volle zee op en de zeevaarttraditie van de vroege koffiehandelaren.

In 1981 was Howard Schultz (voorzitter, president en chief executive officer van Starbucks) voor het eerst een Starbucks winkel binnengelopen. Vanaf zijn eerste kopje Sumatra koffie werd Howard getrokken naar Starbucks en een jaar later JOINED THE COMPANY.

In 1983 reisde Howard naar Italië en raakte gefascineerd door Italiaanse koffiebars en de romantiek van de Italiaanse koffie cultuur. Hij had een visie om de Italiaanse koffie tradities terug te brengen naar de Verenigde Staten als een plek voor gesprekken en gemeenschap. Een derde plek tussen werk en thuis. Hij verliet Starbucks voor een korte periode om zijn eigen Il Giornale koffie cafe's te beginnen en keerde in augustus 1987 terug om Starbucks te kopen met de hulp van lokale investeerders.

Vanaf het begin wilde Starbucks een ander soort bedrijf zijn. Eentje die niet alleen koffie en de rijke traditie vierde, maar ook een gevoel van verbondenheid bracht. Vandaag de dag is Starbucks met meer dan 32.000 winkels in 80 landen de grootste koffiebrander en verkoper van koffiespecialiteiten ter wereld. En met elke beker streven we ernaar om zowel ons erfgoed als een uitzonderlijke ervaring tot leven te brengen.

 

Starbucks Missie

To inspire and nurture the human spirit – one person, one cup and one neighborhood at a time.

 

Starbucks Waarden

Met onze partners, onze koffie en onze klanten als kern, leven we deze waarden na:

Het creëren van een cultuur van warmte en verbondenheid, waar iedereen welkom is.

Met moed handelen, de status-quo uitdagen en nieuwe manieren vinden om ons bedrijf en elkaar te laten groeien.

Aanwezig zijn, verbinden met een open boek, waardigheid en respect.

Altijd ons best doen en onszelf verantwoordelijk houden voor de resultaten.

We zijn prestatiegericht met hart voor de mensheid