PRIVACYVERKLARING VAN STARBUCKS
Bij Starbucks benaderen we gegevens en privacy zoals we alles benaderen wat we doen: we zetten mensen op de eerste plaats. Wij zijn van mening dat zorgen voor u ook zorgt voor uw gegevens en privacy. Pak een kopje koffie en lees hieronder meer.
Laatst herzien: 16 maart 2022
Overzicht
Deze privacyverklaring van Starbucks beschrijft de soorten persoonlijke informatie die we verzamelen, hoe we deze gebruiken, hoe en wanneer deze wordt gedeeld, en de keuzes en rechten die u heeft met betrekking tot uw informatie. Het legt ook uit hoe we met u communiceren en hoe u verzoeken kunt indienen of vragen aan ons kunt stellen over uw informatie. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om onze gegevens en privacygerelateerde praktijken te lezen en te begrijpen.
Inhoud
1. Toepasbaarheid en toepassingsgebied
2. Updates van deze privacyverklaring
3. Informatie die we verzamelen
4. Hoe we uw informatie gebruiken
5. Hoe we uw informatie delen
6. Starbucks mobiele applicaties
7. Uw keuzes en rechten
8. Hoe we uw informatie beschermen
9. Bewaring en verwijdering van uw informatie
10. Kinderen
11. Internationale overschrijvingen
12. Neem contact met ons op
PRIVACYVERKLARING VAN STARBUCKS
1. Toepasbaarheid en toepassingsgebied
Deze Privacyverklaring ("Verklaring") is van toepassing op de websites op [www.starbucks.nl], de mobiele applicaties van Starbucks die beschikbaar zijn op [www.starbucks.nl/app] en alle andere websites of applicaties die eigendom zijn van en worden beheerd door Starbucks-merken of producten die de kijker of gebruiker naar deze Verklaring leiden. Het is ook van toepassing op de persoonlijke informatie die we verwerken wanneer u een van onze winkels in Nederland bezoekt.
Starbucks EMEA Limited (“Starbucks EMEA”) en Starbucks Coffee Netherlands B.V, die de Starbucks-activiteiten in Nederland exploiteert, zijn verwerkingsverantwoordelijken met betrekking tot informatie die op de website, app en in de winkel wordt verzameld.
Uw persoonlijke informatie of gegevens zijn alle informatie die u of uw transacties, gedragingen of voorkeuren kan identificeren, authenticeren of ermee verband kan houden. Op basis van uw activiteiten op onze website en de mobiele Starbucks-app kunt u ons bijvoorbeeld persoonlijke informatie verstrekken, zoals uw naam, contactgegevens, creditcardgegevens, financiële informatie, geboortedatum, gebruikers-ID en wachtwoord, demografische informatie, mobiele lijst met telefooncontacten en meer. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Lees deze Verklaring daarom aandachtig door en laat het ons weten als u vragen heeft over uw persoonlijke gegevens die u graag door ons beantwoordt.
Uw gegevensbeheerders:
- Starbucks Coffee Netherlands B.V, een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, ingeschreven in het Nederlands Handelsregister onder nummer 823205563 met statutaire zetel aan de Lange Leidsedwarsstraat 72 A, 1017NM Amsterdam. Starbucks Coffee Netherlands B.V. is een onderneming van de Alsea SAB-groep.
De functionaris voor gegevensbescherming (DPO) is het bedrijf Grupo Adaptalia Legal Formativo S.L. De DPO is per e-mail bereikbaar op het volgende adres: [email protected] en telefonisch op het volgende nummer (+34)9 15 53 34 08
- Starbucks EMEA Limited (Brits bedrijfsregistratienummer 09084257), Building 7 Chiswick Park, 566 Chiswick High Road, Londen, Engeland, W4 5YG
De functionaris voor gegevensbescherming (DPO) is bereikbaar op het volgende e-mailadres: [email protected]
In deze Verklaring betekent "wij", "ons" of "onze" Starbucks EMEA Limited en, indien van toepassing, Starbucks Coffee Netherlands B.V.
2. Updates van deze privacyverklaring
Deze Verklaring is in werking getreden op de datum "Laatst herzien" bovenaan deze pagina. Starbucks EMEA kan deze Verklaring van tijd tot tijd bijwerken. Wanneer dit het geval is, zal het u via een bericht op deze website op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in deze Verklaring die een wezenlijke invloed kunnen hebben op uw rechten of de manier waarop we uw persoonlijke gegevens gebruiken of openbaar maken voordat de wijziging van kracht wordt. We raden u aan om te zoeken naar updates en wijzigingen in deze Verklaring door de "Laatst herziene" datum te controleren wanneer u onze websites en mobiele applicaties bezoekt.
3. Informatie die we verzamelen
[Als u onze websites en mobiele applicaties gebruikt of een van onze winkels bezoekt, verzamelen wij informatie over u en de diensten die u gebruikt. De informatie die we verzamelen valt uiteen in drie hoofdcategorieën: (1) informatie die u ons vrijwillig verstrekt; (2) informatie die we automatisch verzamelen; en (3) informatie die we verzamelen uit andere bronnen.
Enkele voorbeelden van wanneer we deze informatie verzamelen, zijn onder meer wanneer u bladert of een aankoop doet op een van onze websites of mobiele applicaties; maak een Starbucks-account aan; onze website of mobiele applicatie gebruiken om een Starbucks-kaart te kopen, opnieuw te laden of in te wisselen; gebruik maken van de bestel- en betaalfunctionaliteit in onze mobiele applicaties; een cadeaubon of e-gift kopen of versturen; of deel te nemen aan een enquête of promotie.
(a) Informatie die u ons vrijwillig verstrekt
Sommige informatie die we verzamelen, wordt verstrekt wanneer u onze diensten gebruikt, zoals wanneer u een account aanmaakt, een Starbucks-kaart met opgeslagen waarde toevoegt of lid wordt van het Starbucks Rewards-loyaliteitsprogramma; betalen voor producten; boek een Starbucks Roastery-tour; of online formulieren indienen via onze websites of mobiele applicaties.
U kunt er ook voor kiezen om ons toegang te verlenen tot informatie rechtstreeks vanaf uw apparaat, zoals informatie in de "contactenlijst" van het apparaat. De term "uw apparaat" zoals gebruikt in deze Verklaring verwijst naar elke computer, tablet, smartphone of ander apparaat dat u gebruikt. gebruiken om toegang te krijgen tot onze websites of om de mobiele applicaties van Starbucks te bedienen. Voor meer informatie over toestemmingen voor mobiele applicaties, zie het gedeelte Starbucks Mobile Applicaties hieronder.
In sommige gevallen kunt u ons ook informatie verstrekken over andere mensen, zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres, ook wanneer u ons opdracht geeft iemand een cadeaubon of e-gift te sturen.
(b) Informatie die we automatisch verzamelen
Sommige informatie wordt automatisch verzameld door ons of door serviceproviders die op onze aanwijzing zakelijke functies uitvoeren, inclusief wanneer u onze websites bezoekt, onze mobiele Starbucks-applicaties downloadt en gebruikt, e-mails opent die we verzenden of op bepaalde links klikt, of anderszins interactie heeft met onze diensten . Bijvoorbeeld:
Aankoopinformatie - We verzamelen informatie over uw transacties in onze winkels, op onze websites of via onze mobiele Starbucks-apps, inclusief welke producten u koopt, hoe vaak u ze koopt, eventuele beloningen of promoties die verband houden met een aankoop en de producten die u hebt geplaatst op uw "Verlanglijst" of "Mijn tas" voor toekomstige aankopen.
Apparaatgebruik en locatie-informatie - We verzamelen bepaalde informatie met behulp van cookies om onze systemen in staat te stellen uw browser of apparaat te herkennen en om onze diensten aan u te leveren. Lees onze [Cookiesverklaring] voor meer informatie over cookies en hoe we ze gebruiken.
CCTV-informatie - Videobewakingscamera's met gesloten circuit ("CCTV") zijn geïnstalleerd op sommige van onze winkellocaties om de beveiliging van gebouwen te bewaken en te helpen bij misdaadpreventie, -detectie en -onderzoek, en om de gezondheid en veiligheid van ons personeel en bezoekers van onze faciliteiten.
(c) Informatie die we verzamelen uit andere bronnen
Sommige informatie die we verzamelen is afkomstig van niet-gelieerde bronnen, inclusief in sommige gevallen informatie die openbaar beschikbaar is, wordt geleverd door of gekocht bij marketingzakenpartners, of aanwezig is op sociale-mediaplatforms.
We kunnen bijvoorbeeld informatie verzamelen die u verzendt naar een blog, een chatroom of een sociaal netwerk zoals Facebook of Twitter. We kunnen ook informatie over u verzamelen of in licentie geven van andere bedrijven en organisaties, zoals informatie-aggregators of medesponsors van evenementen of promoties, inclusief om informatie aan te vullen die we van u ontvangen. In sommige gevallen ontvangen we informatie over u van gelieerde entiteiten, die we behandelen in overeenstemming met deze Privacyverklaring. Door aanvullende informatie over u te verzamelen, kunnen we onjuiste informatie corrigeren, de veiligheid van uw transacties verbeteren en fraude helpen voorkomen, en u productaanbevelingen en speciale aanbiedingen geven die u waarschijnlijker interesseren.
4. Hoe we uw informatie gebruiken
We gebruiken uw informatie voor zakelijke en commerciële doeleinden, inclusief om de producten en diensten te leveren die u aanvraagt, om klantenservicefuncties uit te voeren, voor beveiliging en fraudepreventie, voor marketing- en promotiedoeleinden, en om website- en mobiele applicatie-analyses uit te voeren.
We vertrouwen op de volgende rechtsgrondslagen om persoonlijke informatie te verwerken:
(a) Om ons contract met u te sluiten of uit te voeren. We verwerken bepaalde persoonlijke informatie wanneer u onze diensten opent of gebruikt, bijvoorbeeld om:
- uw aankopen van, of verzoeken om, producten en diensten te verwerken;
- registreer en verifieer gebruikersaccounts;
- onze loyaliteitsprogramma's ondersteunen, zoals Starbucks® Rewards;
- het bezorgen van cadeaubonnen of e-gifts, en alle bijbehorende gepersonaliseerde berichten, in overeenstemming met uw instructies;
- de functionaliteit van onze websites en mobiele applicaties te vergemakkelijken, inclusief betalingsgerelateerde functionaliteit.
(b) Voor onze legitieme zakelijke doeleinden. We verwerken bepaalde persoonlijke informatie in onze legitieme zakelijke belangen en in uw legitieme belangen, bijvoorbeeld:
Om te communiceren met jou. We verwerken bepaalde informatie om met u te communiceren met betrekking tot uw accounts, onze diensten, onze marketing en uw verzoeken, waaronder:
- met u communiceren over bestellingen, aankopen, retouren, diensten, accounts, programma's, prijsvragen en sweepstakes;
- reageren op uw vragen aan de klantenservice en verzoeken om informatie;
- uw opmerkingen of uitspraken op onze websites te plaatsen;
- u gepersonaliseerde promoties, inhoud en speciale aanbiedingen sturen;
- met u communiceren over onze merken, producten, evenementen of andere promotionele doeleinden;
- uw communicatievoorkeuren implementeren, zoals het delen van informatie met zakelijke partners zodat zij u kunnen e-mailen over hun promoties, producten en initiatieven; en
- belangrijke productveiligheidsinformatie en kennisgeving van productterugroepingen verstrekken.
Voor onderzoek, ontwikkeling en verbetering van onze diensten. We willen ervoor zorgen dat onze website, mobiele applicaties en diensten voortdurend worden verbeterd en uitgebreid, zodat we aan uw behoeften en verwachtingen kunnen voldoen en deze zelfs overtreffen. Om dit te doen, verwerken we bepaalde persoonlijke informatie, waaronder om:
- onze websites, mobiele applicaties, advertenties en de producten en diensten die we aanbieden te onderhouden, verbeteren en analyseren; en
- verdachte activiteiten of fraude op te sporen, te voorkomen of te onderzoeken.
Om onze voorwaarden, overeenkomsten of beleid af te dwingen. Om een veilige, beveiligde en vertrouwde omgeving voor u te behouden wanneer u onze websites, mobiele applicaties en andere diensten gebruikt, gebruiken we uw persoonlijke gegevens om ervoor te zorgen dat onze voorwaarden, ons beleid en onze overeenkomsten met u en eventuele derde partijen worden nageleefd.
(c) Om te voldoen aan de Toepasselijke Wetten. We zijn verplicht om bepaalde persoonlijke informatie te verwerken op grond van bepaalde wet- en regelgeving, zoals belastingwetten, en om:
- het bijhouden van de juiste gegevens voor interne administratieve doeleinden zoals vereist door de toepasselijke wetgeving; en
- te voldoen aan toepasselijke wettelijke en regelgevende verplichtingen, zoals het verstrekken van belangrijke productveiligheidsinformatie en kennisgeving van productterugroepingen), en om te reageren op wettelijke verzoeken van de overheid, indien nodig.
(d) Met uw toestemming. Als we uw toestemming hebben om dit te doen, zullen we bepaalde persoonlijke informatie verwerken, waaronder om:
- u gepersonaliseerde promoties en speciale aanbiedingen sturen via e-mail en andere elektronische middelen; en/of
- om u te informeren over onze merken, producten, evenementen of andere promotionele doeleinden.
U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door uw promotievoorkeuren online aan te passen in uw Starbucks-gebruikersaccount of door contact met ons op te nemen zoals beschreven in de sectie Contact met ons opnemen hieronder. Het intrekken van uw toestemming doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de verwerking voorafgaand aan de intrekking.
5. Hoe we uw informatie delen
We delen uw informatie als dat nodig is om de doeleinden te bereiken die worden beschreven in deze privacyverklaring en zoals toegestaan door de toepasselijke wetgeving. Dit omvat delen tussen Starbucks EMEA Limited en Starbucks Coffee Netherlands BV, tussen gelieerde entiteiten voor interne zakelijke doeleinden, delen met serviceproviders om te helpen bij het uitvoeren van zakelijke functies in onze richting, delen met uw toestemming, delen voor marketingdoeleinden, delen als onderdeel van zakelijke transacties en delen om rechtmatige belangen te beschermen.
We delen persoonlijke informatie in de volgende omstandigheden:
(a) Als we samenwerken: we delen informatie met dochterondernemingen en gelieerde bedrijven, waaronder Starbucks Corporation, voor fraudebewaking en -services en andere zakelijke doeleinden. In sommige gevallen delen we bijvoorbeeld persoonlijke informatie om onze loyaliteitsprogramma's te beheren, bestellingen en verzoeken te verwerken en ons product- en serviceaanbod uit te breiden en te promoten.
(b) Wanneer we samenwerken met serviceproviders: we delen uw informatie met serviceproviders die ons ondersteuningsservices bieden, zoals: creditcardverwerkingsservices; website en Applicatie hosting en beheer, het platform voor onze klantenkaart; klantenservice (zoals hulp bij het reageren op toegangsverzoeken van betrokkenen); e-mail en postbezorging; locatietoewijzing; levering van producten en diensten; controle op fraude; analysediensten; en het doen van wetenschappelijk onderzoek. We beperken deze dienstverleners contractueel tot het bewaren, gebruiken of openbaar maken van uw vertrouwelijke persoonlijke informatie voor enig ander doel dan het uitvoeren van overeengekomen diensten voor ons.
(c) Wanneer we werken aan zakelijke transacties - Als we betrokken raken bij een fusie, zakelijke transactie of een andere situatie waarbij sommige of al onze bedrijfsmiddelen worden overgedragen, kunnen we uw informatie delen met zakelijke entiteiten of mensen die betrokken zijn bij de onderhandeling of overdracht.
(d) Wanneer delen ons helpt de veiligheid en wettige belangen te beschermen - We maken persoonlijke informatie openbaar als we van mening zijn dat de openbaarmaking vereist is door de wet of een juridische procedure, als we van mening zijn dat de openbaarmaking noodzakelijk is om onze overeenkomsten of ons beleid af te dwingen, of als we van mening zijn dat de openbaarmaking ons zal helpen de rechten, eigendommen, gezondheid of veiligheid van Starbucks of onze klanten of partners te beschermen.
(e) Wanneer we samenwerken met aanbieders van marketingdiensten – We delen informatie met aanbieders van marketingdiensten om promoties en speciale aanbiedingen te beoordelen, te ontwikkelen en u te voorzien van aanbiedingen die u mogelijk interesseren, het beheren van prijsvragen, loterijen en evenementen of voor andere promotionele doeleinden.
(f) Wanneer u toestemming geeft – We delen informatie over u met andere bedrijven als u ons toestemming geeft of ons opdracht geeft om de informatie te delen.
(g) Wanneer u op onze websites post – Als u informatie op een blog of een ander deel van onze websites plaatst, kan de informatie die u plaatst, worden gezien door andere bezoekers van onze websites, inclusief uw gebruikersnaam.
We delen ook informatie op een manier die u niet direct identificeert. In sommige gevallen delen we bijvoorbeeld informatie over uw gebruik van onze websites en mobiele applicaties op een manier die u niet identificeert, of combineren we informatie over de aard of frequentie van uw transacties met vergelijkbare informatie over andere mensen en delen we de geaggregeerde informatie voor statistische analyse en andere zakelijke doeleinden.
6. Starbucks mobiele applicaties
Op bepaalde locaties kunnen we de mobiele Starbucks-applicatie (“Applicatie”) aanbieden voor gebruik en plezier van onze klanten. Ga voor meer informatie over de Starbucks®-applicatie voor iPhone® of Android™ naar: www.starbucks.nl/app of de mobiele app store van uw apparaat.
Het gebruik van de applicatie omvat het verzamelen van informatie in overeenstemming met de informatie die we verzamelen hierboven, en omvat manieren waarop u (de "gebruiker") de functionaliteit van de applicatie kunt beheren, zoals locatieservices, het kopen van e-gifts en het instellen van pushmeldingen en in- app-berichtvoorkeuren.
Gebruikersinformatie - Door het gebruik van een iOS-, Android- of ander ondersteund hardwareapparaat, vereist sommige functionaliteit van de Applicatie de overdracht van bepaalde door u verstrekte informatie aan Starbucks, waaronder:
- gebruikersnaam en wachtwoord;
- e-mailadres;
- factuur adres;
- telefoonnummer;
- financiële informatie, zoals betaalkaartnummers of rekeningnummers;
- informatie met betrekking tot een Starbucks-kaart met opgeslagen waarde ("Starbucks-kaart");
- stem; en
- GPS-locatie (samen "Gebruikersinformatie").
Deze gebruikersinformatie is nodig om Starbucks-producten te kopen via de applicatie. U heeft meerdere opties om veilig en gemakkelijk uw aankoop te doen, waaronder:
- door de Applicatie te gebruiken om op dezelfde manier te betalen als u zou betalen met een Starbucks-kaart (“Mobiele betaling”);
- door vóór aankomst in de winkel te betalen via uw mobiele apparaat met een Starbucks-kaart ("Betaalmethode" of "MOP"); en
- door een bestelling te plaatsen met behulp van spraakopdrachten (“Spraakbestelling”).
Zoals hieronder verder wordt beschreven, wordt bepaalde optionele informatie ook gedeeld met Starbucks via de Applicatie, waaronder:
- Gepersonaliseerde berichten voor personen aan wie u een Starbucks-cadeaubon ('eGift') wilt kopen en verzenden, en namen en e-mailadressen uit de lijst met 'contacten' van een apparaat als u ervoor kiest om de contactgegevens van een ontvanger van daaruit te importeren;
- geavanceerde analytische informatie zoals locatiegegevens, diagnostische en gebruiksgegevens en gebruikersinteracties;
- locatiegebaseerde informatie, zoals via GPS, Bluetooth-compatibele iBeacons of andere locatiegebaseerde technologie om de gebruikerservaring te verbeteren, zodat u vooruit kunt bestellen, routebeschrijvingen kunt ontvangen en kunt zien wat er beschikbaar is in winkels in de buurt; en
- de dag en maand van je verjaardag, zodat we je op je speciale dag kunnen herkennen (hiervoor vragen we niet naar je geboortejaar).
Om onze systemen in staat te stellen uw browser of apparaat te herkennen en de Applicatie aan u te leveren, gebruiken wij cookies. Lees onze [Cookiesverklaring] voor meer informatie over cookies en hoe we ze gebruiken.
Applicatiefunctionaliteit beheren
Locatieservices - Om bepaalde applicatiefunctionaliteit te gebruiken, zoals MOP en locatiegebaseerde services en technologie, moet u ofwel (a) 'locatieservices' inschakelen in de applicatie; en/of (b) de machtigingen op uw mobiele apparaat instellen om communicatie van deze informatie mogelijk te maken. Meer informatie over het aanpassen van locatieservices op iOS-apparaten vindt u hier en aanvullende informatie over het beheren van de locatie-instellingen van een Android-apparaat vindt u hier.
Als u het delen van locaties toestaat, communiceert uw apparaat met ons op een manier die ons in staat stelt om uw ervaring in en rond Starbucks-winkels aan te passen, om de effectiviteit van onze marketinginspanningen te controleren, om berichten aan te passen op basis van uw tijd- en locatiepatronen, en om beperk het aantal keren dat u een reclameboodschap of aanbieding ziet.
Spraakbestelling - Om bepaalde Applicatie-functionaliteit te gebruiken, zoals Spraakbestelling, indien beschikbaar, moet u (a) “microfoon” en “spraakherkenning” inschakelen in de Applicatie; en/of (b) de machtigingen op uw mobiele apparaat instellen om communicatie van deze informatie mogelijk te maken.
Als u dergelijke Applicatiefunctionaliteit gebruikt, inclusief locatieservices en spraakbestelling, verzendt u Gebruikersinformatie naar Starbucks en/of zijn agenten, en geeft u Starbucks en/of zijn agenten toestemming om dergelijke Gebruikersinformatie vast te leggen, te verwerken en op te slaan als dat nodig is voor de Applicatiefunctionaliteit en voor doeleinden beschreven in de Starbucks Privacyverklaring. Raadpleeg de rest van deze privacyverklaring voor meer informatie over hoe we persoonlijke informatie kunnen gebruiken en opslaan, en hoe u het gebruik van uw persoonlijke informatie kunt beheren.
eGifts - Als u ervoor kiest om de applicatiefunctionaliteit te gebruiken waarmee u berichten of eGifts naar derden kunt sturen, moet u eerst hun toestemming krijgen om hun persoonlijke gegevens, zoals hun naam, telefoonnummer of e-mailadres, aan Starbucks te verstrekken. De genoemde informatie wordt door Starbucks gebruikt om namens jou contact op te nemen met de derde partij om de gevraagde functionaliteit uit te voeren, bijvoorbeeld door een e-Gift te e-mailen. Hoewel u de contactgegevens van de ontvanger in de applicatie kunt invoeren, heeft u ook de mogelijkheid om de contactgegevens van de ontvanger te verstrekken door Starbucks toestemming te geven voor toegang tot de contacten van uw apparaat.
Verantwoordelijkheid van de gebruiker
U bent als enige verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid en veiligheid van alle gebruikersinformatie die u verzendt vanaf of opslaat op een apparaat voor doeleinden van de applicatie, inclusief mobiele betalingen, MOP en spraakbestellingen, en voor alle transacties en andere activiteiten die worden ondernomen met een Starbucks Kaart geregistreerd op uw naam, al dan niet geautoriseerd. U stemt ermee in Starbucks onmiddellijk op de hoogte te stellen van ongeoorloofde transacties die verband houden met de applicatie, waaronder mobiele betalingen, MOP, spraakbestellingen of enige andere inbreuk op de beveiliging. Starbucks is niet verantwoordelijk voor enig verlies dat voortvloeit uit het verlies of de diefstal van Gebruikersinformatie die u verzendt vanaf of opslaat op een Apparaat of uit ongeautoriseerde of frauduleuze transacties die verband houden met de Applicatie.
E-mailcommunicatie, pushmeldingen en in-app-berichten
Met de applicatie kunnen alle gebruikers voorkeuren instellen voor het ontvangen van promotionele e-mailcommunicatie van Starbucks, het ontvangen van pushmeldingen op uw apparaat en het ontvangen van inboxberichten. Houd er ook rekening mee dat u zich op elk moment kunt afmelden voor het ontvangen van e-mailcommunicatie door de instellingen van uw online Starbucks-account aan te passen zoals beschreven in het gedeelte Uw keuzes en rechten hieronder, of door op de link "uitschrijven" te klikken die is opgenomen in elke commerciële e-mail die we sturen u.
7. Uw keuzes en rechten
U heeft controle over uw promotionele communicatievoorkeuren, mobiele applicatiefunctionaliteit, cookie-instellingen en op interesses gebaseerde reclamevoorkeuren. U heeft ook bepaalde rechten op grond van de wet.
Keuzes voor promotionele communicatie
U kunt zich afmelden voor het ontvangen van promotionele e-mails en mailings door ons uw voorkeur mee te delen op het moment dat u zich aanmeldt voor een Starbucks-account, door uw promotionele voorkeuren online te wijzigen in het gedeelte voor profielbeheer van uw account, of door de instructies voor "uitschrijven" in de promotionele e-mails die we u sturen. Evenzo kunt u ervoor kiezen om sms-berichten, telefoontjes en mailings te ontvangen. Houd er rekening mee dat als u zich afmeldt voor het ontvangen van promotionele berichten van ons, we u nog steeds transactieberichten kunnen sturen, inclusief e-mails over uw Starbucks-accounts of aankopen.
Mobiele functionaliteit – Zoals beschreven in het gedeelte Mobiele toepassingen van Starbucks hierboven, kunnen locatieservices, pushmeldingen en spraakoverdrachten worden aangepast of uitgeschakeld in de instellingen van uw apparaat.
Voor meer informatie over ons gebruik van cookies, lees onze zie [Cookies Notice].
Onder bepaalde omstandigheden heeft u volgens de wet het recht om:
- Vraag toegang tot uw persoonlijke gegevens (algemeen bekend als een 'toegangsverzoek van betrokkene'). Hierdoor kunt u een kopie ontvangen van de persoonlijke informatie die wij over u hebben.
- Verzoek om correctie van de persoonlijke informatie die we over u bewaren.
- Verzoek om verwijdering van uw persoonlijke gegevens. Dit stelt u in staat om ons te vragen om persoonlijke informatie in bepaalde omstandigheden te verwijderen of te verwijderen (bijv. wanneer er geen goede reden is om door te gaan met het verwerken ervan).
- Bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens wanneer we vertrouwen op een legitiem belang (of dat van een derde partij), of wanneer we uw persoonlijke gegevens verwerken voor direct marketingdoeleinden.
- Verzoek om beperking van de verwerking van uw persoonlijke gegevens. Dit stelt u in staat om ons te vragen de verwerking van persoonlijke informatie over u op te schorten.
- Vraag indien mogelijk om de overdracht van uw persoonlijke gegevens aan een andere partij.
U kunt deze rechten uitoefenen door naar uw gebruikersaccount te gaan op, of door contact met ons op te nemen zoals beschreven in het onderstaande gedeelte Contact met ons op te nemen en te specificeren welk(e) AVG-privacyrecht(en) u wilt uitoefenen. Om aan uw verzoek te kunnen voldoen, moeten wij uw identiteit verifiëren. Wij zullen hier binnen een maand op reageren.
8. Hoe we uw informatie beschermen
We beschermen uw informatie met behulp van technische, fysieke en administratieve beveiligingsmaatregelen om het risico van verlies, misbruik, ongeoorloofde toegang, openbaarmaking of wijziging van uw informatie te verminderen. Wanneer u zeer gevoelige informatie (zoals een creditcardnummer) verzendt via onze website of in een van onze mobiele applicaties, coderen we de verzending van die informatie met behulp van het Secure Sockets Layer (SSL)-protocol.
Geen enkel beveiligingssysteem is echter perfect en vanwege de inherente aard van internet kunnen we niet garanderen dat gegevens, inclusief persoonlijke informatie, absoluut veilig zijn tegen inbraak of andere ongeoorloofde toegang door anderen. U bent verantwoordelijk voor het beschermen van uw wachtwoord(en) en het handhaven van de beveiliging van uw apparaten.
9. Bewaring en verwijdering van uw informatie
We bewaren uw gegevens zo lang als nodig is om de in deze privacyverklaring beschreven doeleinden te vervullen en om te voldoen aan ons beleid voor het bewaren van gegevens (tenzij een langere periode wettelijk vereist is). Ons bewaarbeleid weerspiegelt de toepasselijke wetgeving. We zullen uw informatie bewaren en gebruiken voor zover dat nodig is om uw relatie met ons te beheren, om uw algehele klantervaring te personaliseren en te verbeteren, en om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld als we uw informatie moeten bewaren om te voldoen aan toepasselijke belasting-/inkomstenwetten), om geschillen op te lossen, om onze contracten af te dwingen, en zoals anders beschreven in deze Verklaring.
Het is niet onze bedoeling dat onze websites of online diensten worden gebruikt door iemand jonger dan 13 jaar. Als u een ouder of voogd bent en denkt dat we informatie over uw kind hebben verzameld, neem dan onmiddellijk contact met ons op zoals beschreven in de 'Contact ' sectie van deze verklaring. Raadpleeg onze gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.
10. Kinderen
Het is niet onze bedoeling dat onze websites of online diensten worden gebruikt door iemand jonger dan 13 jaar. Als u een ouder of voogd bent en denkt dat we informatie over uw kind hebben verzameld, neem dan onmiddellijk contact met ons op zoals beschreven in de 'Contact ' sectie van deze verklaring. Raadpleeg onze gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.
11. Internationale overschrijvingen
Uw persoonlijke gegevens kunnen worden overgedragen naar, opgeslagen en verwerkt in een ander land dan het land waarin ze zijn verzameld, inclusief de Verenigde Staten. Het kan ook worden verwerkt door personeel buiten de EER dat voor Starbucks of voor onze externe dienstverleners werkt. In dergelijke gevallen zullen we passende maatregelen nemen om te zorgen voor een adequaat niveau van gegevensbescherming van de ontvanger, zoals vereist onder de AVG, onder meer door standaardcontractbepalingen in te voeren die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie. U kunt een kopie van deze clausules verkrijgen door contact op te nemen met onze DPO (zie de sectie Contact met ons opnemen hieronder).
12. Neem contact met ons op
We verwelkomen uw vragen, opmerkingen en zorgen over privacy. U kunt contact opnemen met Starbucks bij Starbucks Coffee Netherlands B.V, via [email protected] of per post bij Cafe Sirene France, Customer Service, 38 rue des Jeûneurs, 75002 Parijs of bij onze functionaris voor gegevensbescherming op [email protected].
Of
Per post naar Starbucks Coffee Company EMEA, Building 7, Chiswick Park, 566 Chiswick High Road London W4 5YG of te allen tijde naar hun functionaris voor gegevensbescherming via [email protected].
U hebt het recht om elk verzoek om rechten in te dienen bij Starbucks EMEA Limited en Starbucks Coffee Netherlands B.V, die de Starbucks-activiteiten in Nederland exploiteren. De entiteit waarbij u het verzoek indient, is verantwoordelijk voor het verwerken van het verzoek en het reageren op u.
Als u zich zorgen maakt over onze naleving, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, ook op haar website op https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/ of per post aan de Autoriteit Persoonsgegevens, Postbus 93374 2509 AJ DEN HAAG Nederland.